Ostatní

E-shopy a bezpečnost

Meziročně došlo k zásadnímů nárůstu šifrování přenášených dat pomocí HTTPS. Téměř polovina e-shopů jej však stále neřeší a v případě, že zákazník nakupuje na veřejně dostupné wi-fi, může kdokoliv takzvaně „odposlechnout” zákazníkovy osobní údaje a následně je zneužít, a to včetně přihlašovacích hesel.

2015

2016

Obchodní podmínky

od 2015: +5,4 %80,4 % jsou vidět na konci nákupního procesu

od 2015: +8,2 %29,9 % otevřou se přímo ve stránce (např. v modálním okně)

od 2015: -0,9 %45,8 % odkaz se otevře v novém okně

od 2015: -6,3 %18,7 % musím si je hledat sám

Vidím kontakt (telefon) v průběhu objednávky a mohu rychle kontaktovat v případě dotazu

od 2015: +4,2 %69,2 % ano, vidím přímo telefon

Jak rychle reaguje zákaznická podpora

Dvakrát jsme e-shopům položili jednoduchý dotaz jako jejich zákazníci. Kdy jsme se v průměru dočkali odpovědí?

Dotaz odeslán v 10:00

Dotaz odeslán v 17:00

Téměř 53 % e-shopů, kterým jsme v roce 2016 napsali v 17:00, odpovědělo do 9:00

Rychlost načtení stránky

Vím, kde jsem v nákupním procesu

Studie

od 2015: +3,2 % 93,5 % ano, ihned vím, co mě ještě čeká

Loga garance

Studie

od 2015: +12,9 %65,4 % Heureka / ShopRoku

od 2015: +4,9 %29,9 % APEK

od 2015: +0,3 %49,5 % loga platebních karet